|
CONTENIDO |
|
|
|
Flor Elena Morales Sosa (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) |
|
|
|
INVESTIGACIÓN |
|
|
|
|
|
Job satisfaction and the role of university teaching in Venezuela |
|
María Auxiliadora Arenas González (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Attitudinal disposition of the teacher from teaching situated in school and life |
|
Angélica María Fuenmayor Vielma (Universidad del Zulia. Maracaibo. Venezuela), Yaritza Josefina Romero Rincón (Universidad del Zulia. Maracaibo. Venezuela), César Alfonso Manjarrez Pontón (Universidad Popular del Cesar. Valledupar, Colombia) |
|
|
|
|
|
Training and meaning of life. A view from the co-responsibility of higher education. Luis Vargas Torres University, Esmeraldas, Ecuador |
|
Mónica Elizabeth Valencia Bolaños (Universidad Nacional de Educación. Cuenca. Ecuador), Wilman Xavier Ramírez Rodríguez (Universidad Técnica Luis Vargas Torres. Esmeraldas. Ecuador), Máximo Prado Solís (Universidad Técnica Luis Vargas Torres. Esmeraldas. Ecuador) |
|
|
|
ARTÍCULOS |
|
|
|
School failure: four sides of the same problem |
|
José Rafael Marvez Olivero (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Historical interruptions of economic and educational development in Venezuela |
|
John Alexander López Luces (Universidad Central de Venezuela. Distrito Capital, Venezuela) |
|
|
|
|
|
Virtual reality and ICT to enhance motivation for learning |
|
Ariel Bosch Yero (Universidad Autónoma de Santo Domingo. Santo Domingo, República Dominicana) |
|
|
|
|
|
A contribution of Emerging epistemology to cultural studies. Latin American case |
|
José Chirinos (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela), Euclides R. Querales (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Corona virus: the socio-emotional detonating of the millennium |
|
María Fátima De Pontes (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela), Alejandro Rodríguez Goncalves (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela), Marina Martínez (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Findings of Neuroscience and its application in the teaching and learning process |
|
Zoraida Linárez Ríos (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Implementation of the mathematics curriculum in basic general education: contents and tasks |
|
Janeth Catalina Mora Oleas (Universidad Nacional de Educación. Azogues, Ecuador), Germán Wilfrido Panamá Criollo (Universidad Nacional de Educación. Azogues, Ecuador), Paúl Andrés Guevara Buestán (Universidad Nacional de Educación. Azogues, Ecuador)
|
|
|
|
ENSAYOS |
|
|
|
The divergent research: a focus on the epiphany of science |
|
Elys Rivas (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Guanare, Venezuela) |
|
|
|
|
|
Mathematical modeling and ordinary differential equations. A vision from realistic mathematics education |
|
Franzyuri Fernando Hernández Fajardo (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela), Esteban Marino Flores Revette (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
Emotional intelligence as a basic competence in university education |
|
Brenda Velásquez F. (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela), Rosaura Malpica D. (Universidad de Carabobo. Valencia. Venezuela) |
|
|
|
|
|
The geoglyph of chirgua as cultural heritage, a transdisciplinary look |
|
Sandra Isabel García Arévalo (Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado. Barquisimeto, Venezuela) |
|
|
|
Descargue Volumen 16, Número 30. Enero - Junio 2022 Completo |
|
|
|
|
|