Se encuentra indizada en:  
Revencyt FONACIT
Latindex
Redib
MIAR. Matriz de Información para el Análisis de Revistas
 
 
ARJÉ
Vol. 18 Nro. 34. Enero - Junio 2024
CONTENIDO
 
 
Luisa Rojas Hidalgo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
   
 
INVESTIGACIÓN
 
TikTok's influence on the teaching of Social Sciences: a study in the Lux Mundi Educational Community
Ariel Bosch Yero (Universidad Autónoma de Santo Domingo. Santo Domingo, República Dominicana) y Yarileisy Barcelay Ramírez (Comunidad Educativa Lux Mundi. Santo Domingo, República Dominicana)
Transformative leadership from the managerial function in the management staff of the primary education subsystem
Rosa Aura Silva Macias (Universidad Nacional Experimental del Magisterio Samuel Robinson. Valencia, Venezuela)
From the world of forms to the digital world: genealogy of the physical-virtual duality
Julio Gabriel Manzo Zozaya (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
ARTÍCULOS
Experiences and reflections about the digital competencies of teachers and students in Venezuela
Zoraida Linárez Ríos (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
Collaborative learning in an educacional robotics environment
Noris A. Estrada P (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Training by competences and constructivism in mathematics education
José Rafael Marvez Olivero (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Epistemic reflections on the use of error within learning environments
Einys N. Fernández V. (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Elisa C. Pereira A (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Systematization of experience in community projects. Lessons learned towards continuous improvemen
Rita María Lombardo Marrone (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Rudy J. Jiménez Ruiz (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Towards an ethics of educational praxis in general secondary education: reflections and challenge
José Luis Castillo Díaz (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Valencia, Venezuela) y Nora Josefina Navarro Miranda (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Valencia, Venezuela)
Penitentiary management: an analysis from educational ethics

Amada Mogollón (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Joan Carmona Orozco (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)

 
Changing role of the university teacher In the post-COVID-19 era
Aura Y. Sambrano (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
ENSAYOS
Complexity theory: inspiration for the development of artificial intelligence
Eriorkys Elena Majano Crespo (Universidad Nacional Experimental Simón Rodríguez. Barquisimeto, Venezuela)
 
Lifelong learning: the engine for transformation and adaptation in a disruptive society
Juan Alexander Pérez Márquez (Universidad José Antonio Páez. Valencia, Venezuela)
 
Ethicity in teaching practice
Aura Coromoto Aguilar Guevara (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Alexander José Sánchez Aguilar (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Ernesto Suárez (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Descargue Volumen 18, Número 34. Enero - Junio 2024 Completo
 
Licencia CC Reconocimiento