Se encuentra indizada en:  
Revencyt
FONACIT
Latindex
Redib
   
 
ARJÉ
Vol. 12 Nro. 23. Especial. Julio - Diciembre 2018
CONTENIDO
 
 
Flor Elena Morales Sosa
   
 
INVESTIGACIÓN
 
Counseling for the treatment of sex education responsible in teens
Yelitza A. Zapata Torres (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Qualitative research in social sciences
Jesús Alexander Flores Ramírez (Universidad Central de Venezuela. Caracas, Venezuela)
Family and school integration and students' integral development
Yanexy Suárez Gómez y Xiomara Camargo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Adaptation of the physical space for the training process of students from the constructive perspective
Julio Marcano Pérez y Lisbeth Castillo González. (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Difficulties of math learning: how to help the student
Itzama Corral, Rocío Castro y Yadira Corral (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo, Valencia, Venezuela)
The subjective experience in the preparation of the research project a heuristic reflection from the teaching praxis
Araira del Pilar Marín Villegas (Universidad Nacional Experimental Politécnica de la Fuerza Armada Nacional. Núcleo Cojedes, Venezuela)
Past versions of the same reality: to what convivial research
Vivian González (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
First aid skills competences to face dentoalveolar trauma directed to initial and integral education students
Verónica Ruiz, Luz Escobar, Luis Moyetones, Sara Valado y Mariel Colmenares.(Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Project design feasible for the development of the educational resilience in adolescents with a diagnosis of bipolar disorder
Melina Márquez y Jesús Carrillo. (Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Resilience as a factor in bipolar adolescents-protective: retroactivity transdiciplinaria from clinical bioethics
Maryelis Cuenca y Maribel Bont (Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Managerial communication transdiciplinarity in the vice rectorate of the National Experimental University of the Western Plains
Maritza Banderela (Universidad Nacional Experimental de los Llanos Occidentales. Barinas, Venezuela)
 
Lineamientos estratégicos para una gerencia comunitaria. Hermeneusis desde la Unidad Educativa “Manuel Rodríguez Vásquez”
Strategic guidelines for a communitarian management hermeneusis from Educational Unit "Manuel Rodríguez Vásquez"
Alba Y. Álvarez y Yanett Polanco Borges (Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Theoretical contributions in the understanding of the use of ict by the university teachers of the sub-program public accounting
Luis Fernando Guerrero Sequera (Universidad Nacional Experimental de los Llanos Occidentales “Ezequiel Zamora”. Barinas, Venezuela)
 
Video games and sedentarism in primary education
Maryuri Belisario (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Use of the interactive software for preventive procedures of dental caries and periodontal disease in students of primary education
Xiomara Arteaga (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Maracay, Venezuela)
M-learning: learning anytime, anywhere
Yurbelys Contreras Piña (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Educational praxis: reflective experience for a transforming pedagogy in primary education
Clementina Rivero y Gaudis Mora Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venez(uela)
 
Explanation and understanding of work as a social fact
Thania Oberto y Tania Bencomo (Facultad de Ciencias Económicas y Sociales,Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Didactic strategies from the kringelbach and berridge neurobiological model for the learning of the bioelements content
Tibisay Pineda Martínez (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Knowledge that students possess about chemistry from their everyday environment
Gabriela González (Unidad Educativa 12 de Octubre, Ministerio del Poder Popular para la Educación. Valencia, Venezuela) y Einys Fernández (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Open educational resource to repair and maintain Canaima computers in the computing mention at the FaCE-UC
Nelmarié Mercado (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Gliyer Marcano (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Nahilyn Mercado (Secretaría de Educación, Valencia, Venezuela)
 
Technology as a social benefit in the elderly
Rubén Rangel y Aura Aguilar (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Didactics for the development of virtual forums in the context of university math education
José Orlando Gómez, Omaira Cecilia Fermín Nadal y Zoraida Villegas (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Design of an organizational culture program to optimize the functions of administrative staff at José Antonio Páez university
María Arenas. (Facultad de Ciencias Económicas y Sociales, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Relationship between fine motorcycles with extracurricular activities in dental students
Gabriel J. Gutiérrez C. (Facultad de Odontología, Universidad de Carabobo, Valencia, Venezuela)
Group intervention program directed to the teaching staff of Santa Sofía initial education center for cohesion development
Betty María González Ruiz (Universidad de Carabobo, Valencia, Venezuela)
Student intervention on self-esteem for 2nd students at the Ramón Zapata theater school
Susan Manrique (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Intervention program about the staff cohesion at the Enrique Delgado Palacios technical school. Guacara municipality. Carabobo state
Joel Antonio Atienzo Camargo (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Group intervention program on assertive communication for the caritas group
Yolaima Karina Rivas Ramos (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
Education as a social commitment for the development and transformation of the human being
Miriam Rubio y Libia Fusco (Universidad Nacional Experimental Simón Rodríguez. Maracay, Venezuela)
 
ARTÍCULOS
School violence: an experience from the orienting praxis
Luz Yomara Villa Rengifo
 
Construction of the research report from the generality of the written academic text
Teresa Mejías (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Management performance of the managing personnel in the communication process in the U.E.N. "Santiago F. Machado
Flor Elena Morales Sosa, Lenire Vitriago y Noeli Meléndez (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
The teacher's retirement: zone of comfort or personal empowerment
Judith C. Torres (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Neuroscience and learning
Zoraida Linares Ríos (Facultad de Ingeniería, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela
 
The evaluation in the learning process
Yaismil Villamizar (E.T. Enrique Delgado Palacios, Ministerio del Poder Popular para la Educación. Valencia, Venezuela)
The sharenting and its implications on digital identity
Carlina Rosalí Fernández Tortolero (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y José Luis Mendoza Márquez (Universidad Simón Bolívar. Caracas, Venezuela)
 
Ontoepisémic bitácora of scientific research: a metodic periphle in language sciences
Yilmar Campbell y Jorge Mariña (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
The didactic contract in the production of knowledge of the technological area in the statistics applied to education
Valentina Veliz y Mariela Aguilar (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Styling: The evolution of an office
Harrinson Márquez (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Academic education of the catholic seminarian in postmodernity
Génesis Gómez (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Venezuelan socio-educational reality in the ducation for working area
Luis Guanipa (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Phenomenological perspective of the reeducation for a healthy life from the agogical ontoepisteme
Leonor Acosta (Facultad de Ciencias Jurídicas y Políticas, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Marilin Durant (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Production of knowledge in venezuelan universities: a social construction of reality from the social representations of teachers
Marisol Rodríguez y Yolanda Rodríguez (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
ENSAYOS
Explanation - comprehension two controversial realities in scientific research
Ada Dugarte, Brígida Ginoid Sánchez y Alida Malpica (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Constructive process in the intellectual production of the doctoral thesis theoretical elements for dialogue
Esther M. Saavedra (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Elaboration and publication of scientific articles as a social laboratory
Julio R. González Bello (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
University management from a change perspective and transformation
Universidad de Carabobo, Facultad de Ciencias de la Educación, Valencia, Venezuela
Amada Mogollón (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Explanation and comprehension in the light of sciences history
Elisabel Rubiano y Lesbia Maldonado (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Rationality involved in mathematical education
José López (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Diaspora venezolana, from the socioemotional: migratory dilemmas
Bárbara Rondón y Ruth Mary Morales (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Decoloniality and interdisciplinarity. A look from the didactic approach of social sciences
Gladys Calatayud y Albert Padrón (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
The university student’s challenges in time of crisis
Yaletzi Velásquez, Noeli Meléndez, Susana Leal y Engelbert González (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
PONENCIAS
Doctoral forum: rationality in educational processes since a transforming look
Orlando Cáceres Torres y José Tesorero Castro (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Approach to a pedagogical theory from the didactic understanding of the educational fact
María Enolina Casadiego y Juan Ruffino (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Chemical laboratory practices from a hermeneutical perspective: a contribution to the teaching-learning process of science
Jessi Failina Hurtado Guevara (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Didactic visión from Street theater in educational instituciones
Alivian Alexandra Rodríguez Alfonso (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
 
Licencia CC Reconocimiento